Ուրախ ենք
տեղեկացնել, որ «ԵՀԱԿ» ՀԿ-ն, որպես համագործակցող կողմ, մասնակցում է 2014թ.
նոյեմբերի 15-ից Շիրակի մարզում գործող «Գյումրի թիմ» նախաձեռնող խմբի 2016թ.
սեպտեմբերի 15-ից մինչեւ դեկտեմբերի 15-ը կրթական ոլորտում, «Բաց Հասարակության
Հիմնադրամներ-Հայաստան» կազմակերպության ֆինանսավորմամբ իրականացվող «Սոցիալական
արդարություն եւ որակյալ կրթության հավասար մատչելիություն՝բոլոր երեխաների
համար» ծրագրին:
Մեր խնդիրն է
1. խթանել ծնողների
մասնակցությունն ու պահանջատիրությունը,
2. կամավորներ
ներգրավել հարցախույզերում ու հետազոտություններում,
3. ձևավորել
շահառուների ազդեցիկ, նոր եւ անկախ այլընտրանքային, կրթության որակի ու
բարեվարքության շուրջ պահանջատիրական վերաբերմունքով ծնողական պլատֆորմ՝Հանրակրթության
ոլորտում, բոլոր երեխաների համար, սոցիալական արդարություն եւ որակյալ կրթության
հավասար մատչելիության ջատագովության
շուրջ:
Այլապես՝ ստիպված ենք ապավինելու
ոլորտում եւ դպրոցներում ավելի շատ խաղարկային՝ երեւութականություն ստեղծող, քան
կառուցողական՝ արդյունքների ուղղված նպատակամետ ու պլանաչափ գործողությունների:
Փաստ՝ 14.04.1999թ-ին ընդունված «Կրթության մասին« ՀՀ օրենքի կրթական համակարգի
սոցիալական երաշխիքների մասին 6-րդ գլխի «Սովորողների
իրավունքները և սոցիալական պաշտպանվածության մասին» 49-րդ հոդվածում նախատեսված ներքոհիշյալ դրույթները
որեւէ կերպ չեն կիրառվում, սահմանված չեն ու չկան բերվածների կիրառումը
երաշխավորող իրավական ակտեր: Մասնավորապես թթ.
1, 2, 4 ու 8
կետերում ձեւակերպումները ձեւական են ու անարդյունավետ:
Զավեշտ
է եւ ավագ դպրոցի սովորողի 2 դպրոց հաճախելու իրողությունը. Առաջինը՝ ատեստատ ստանալու
նպատակով ժամանակ վատնելու, 2-րդը՝ ընդունելության քննությունների համար
անհրաժեշտ գիտելիքներ ձեռք բերելու: Ինչը այս դեպքում էլ որակյալ կրթություն չես
համարի:
Որակյալ
կրթության պահանջ, համենայն դեպս, չի արտահայտվում նաեւ ծնողների կողմից: Իսկ https://www.youtube.com/watch?v=-bv4jECH6os հղմամբ նյութի մեջ, խոսվում է բուհերի
կրթական որակի մասին:
Իսկ
սկիզբը ո՞րտեղից է՝ դպրոցից:
Բոլորին
բավարարում է բուհ ընդունվելու (թեկուզ վճարովի) արդյունքը:
Ծնողները
միասնական ու պահանջատեր չեն:
Ազդեցիկ
չեն:
Կրթության
որակի եւ դրա հավասար հասանելիության նկատմամբ պահանջատիրական վերաբերմունք
չկա:
Ուսուցումը, գնահատումը որ համակարգով էլ (5, թե 10
բալանոց) շարունակվի, 2 դեպքում էլ մոտավոր է: Ընդունելության քննություններն
իրենցով կոռուպցիայի առիթ են:
Օրենսդրական դաշտի բացերն ու տեսչական ստուգումների
համակարգի անկատարությունը, համակարգի նկատմամբ
ծնողների թերահավատության, ուսանողների մոտ ցածր ինքնագնահատանքի, ուսուցիչների
ցածր աշխատավարձերի ու քննության հարցերի և ուսումնական ծրագրի անհամապատասխանության պատճառով մասնավոր հիմունքներով լրացուցիչ
պարապմունքներն են ապահովում բուհական ընդունելության գիտելիքներ, ինչը
դաստիարակություն/կրթություն կոչվող ծաղիկի միայն մեկ թերթիկն է:
Գիտելիքների գնահատման համակարգի ռեֆորմների լիարժեք
իրականացումը կաշկանդող սահմանափակ հնարավորությունների, ուսուցիչների ոչ
լիարժեք վերապատրաստումների ու դպրոցների տեսչական ստուգումների համակարգում
թերությունների ու ծնողների ֆինանսական օժանդակությունից դպրոցների կախվածության
պատճառով սխալ է գնահատվում ուսումնական առաջադիմությունը:
Այլ հիմնավորումներ նաեւ «Բուն» հաղորդաշարում
·
Սերոբ խաչատրյանի հյուրերի
դիտարկումներում.
·
ԿԱԻ բնագիտամաթեմատիկական
առարկաների բաժնի վարիչ, դոցենտ Սարիբեկ Հարությունյանի հետ «Հանրակրթության
իմաստի եւ խնդիրների մասին» զրույցում. «2016-25 կրթության զարգացման պետական
ծրագիր է ընդունվելու: Հասարակությունը բավարար ճնշում չի գործադրում կրթական
համակարգը փոխելու ուղղությամբ...»:
Աղասի թադեւոսյանի
դիտարկումը, թե «...վերեւինները ձգտում են վերահսկողությունը պահել ներքեւների
վրա»: Նա իրավացիորեն նկատում է, որ լուծումներ առաջադրելու համար անհրաժեշտ է
տեսնել այն պոտենցիալն ու ռեսուրսները, որոնց վրա պետք է հենվես, իսկ դրանք այսօր
շատ քիչ են: Եվ ճիշտ է ասում. «Գտնել այն պրոգրեսիվ փոքրամասնությունը, որը
ապահովում է կապը աշխարհի հետ՝ ընդդեմ կոնսերվատիվ մեծամասնության, որն իր կապը
պահում է անցյալի հետ»: